استراتژی-بازاریابی-محتوا-مفید

استراتژی بازاریابی محتوا مفید چگونه انجام میشود؟

تهیه و تولید یک استراتژی بازاریابی محتوا دقیق،اولین گام برای استارت زدن رقابت با رقبا میباشد.

پابوک در مقالات پیشین درباره ضرورت داشتن محتوای مستند شده برای تجارت توضیحات کامل را برای شما بیان کرده است و حال باید بدانید برای تهیه و تولید آن چه کارهایی باید انجام دهید؟

هفت گام برای تهیه یک استراتژی بازاریابی محتوا

تعیین-هدف-محتوا
1- هدف نهایی را تعیین کنید

اولین قدم برای تهیه یک استراتژی بازاریابی محتوا مشخص نمودن هدف اصلی خود میباشد.

بهتر است در ابتدا،قبل از تهیه آن به سوال زیر پاسخ دهید:

چرا میخواهید محتوا و استراتژی بازاریابی محتوا تولید کنید؟

اگر قبل از شروع به کار اهدافتان به صورت شفاف تعیین شده باشد،گام بزرگی ورداشته اید و به رسیدن به بهترین استراتژی نزدیک شده اید.

2- شناخت ویژگی های شخصیتی مخاطبان

دومین گام برای تهیه استراتژی بازاریابی محتوا ،شناخت و تحقیق درمورد ویژگی های شخصیتی مشتریان و مخاطبان تجارت خود میباشد.

این گام برای افراد تازه وارد به مسیر بازاریابی اهمیت بسزائی دارد.

اگر شما جامعه مخاطب تجارت خود را بشناسید،میتوانید محتوا مورد علاقه مخاطبانتان را تهیه و تولید کنید.

نکته مهمی که قابل توجه میباشد این است که ممکن است جامعه هدف شما تغییر کند و یا قصد جذب افراد جدیدی را دارید که در اینصورت حتی اگر شما بازاریابی قوی و باتجربه هم باشید باید هرساله پارامترهای شخصیتی مخاطبانتان را مورد بازبینی قرار دهید تا مخاطبان بیشتری را جذب کنید.

3- حسابرسی محتوا را فراموش نکنید

اکثر افراد برای تولید محتوا فقط از نوع پست های متنی استفاده میکنند اما اگر شما قصد دارید متفاوت باشید و اهل ماجراجویی هستید و میخواهید از سایر انواع محتوا بهره ببرید باید در قدم اول در مورد آن تصمیم بگیرید.

به طور مثال به شما پیشنهاد میکنیم،اگر شما در یک سال گذشته هرهفته یک پست متنی در سایت قرار داده اید،میتوانید یک کتاب الکترونیک تهیه کنید و چکیده و نکات طلایی تمام پست ها را در آن قرار دهید.

اگر کسب وکار شما یک ساله شده است باید تلاش های خود برای بازاریابی محتوا و نتایج کسب شده در طی یک سال گذشته را مورد بررسی قرار دهید.

4- انتخاب سیستم مدیریت محتوا

سیستم های مدیریت محتوا این امکان را برای شما فراهم میکند که به راحتی تولید،انتشار،آنالیز محتوا خود را انجام دهید.

سیستم های مدیریت محتوای زیادی وجود دارند که میتوانید از آن برای راه اندازی سایت و مدیریت محتوا استفاده کنید.

میتوان از محبوب ترین و پرطرفدار ترین این سیستم ها وردپرس،دروپال و جوملا را نام برد که در تهیه استراتژی بازاریابی محتوا به شما کمک بزرگی میکنند.

 

تعیین ایده برای استراتژی بازاریابی محتوا

5- تعیین ایده محتوا

گام پنجم که بسیار مهم میباشد مشخص کردن موضوع محتوا میباشد.تولید محتوا شما علاوه بر اینکه باید طبق علایق مخاطبان و مرتبط با کسب و کار باشد،باید پرمخاطب و به روز هم باشد.

پیدا کردن ایده برای تولید محتوا همیشه کاری راحت نیست و به راحتی نمیتوانید ایده محتوا را انتخاب کنید که مستلزم مطالعات فراوانی میباشد.

البته ابزارهای آنلاینی هستند که در این گام به شما کمک میکنند.

یکی از این ابزارها google AdWords است که براساس میزان جستجو کلمات کلیدی،محبوب ترین ها را به شما نمایش میدهد تا در مورد آن به تولید محتوا اقدام کنید.

6- نوع محتوا را مشخص کنید

انواع محتوا بسیار گسترده هستند و اینکه شما کدام نوع را میخواهید انتخاب کنید کار دشواری برای ایجاد استراتژی بازاریابی محتوا است.

بهتر است برای اینکه با سایر انواع محتوا آشنا شوید و آنها را بشناسید مقاله انواع محتوا را مطالعه کنید.

شما باید با آنالیز ویژگی های مخاطبانتان مشخص کنید کدام یک از انواع سایر محتوا برای شما مناسب تر است.

 

 مدیریت محتوا برای تهیه استراتژی بازاریابی محتوا

7- محتوای خود را منتشر و مدیریت کنید

استراتژی محتوا شما فراتر از تولیدمحتوا میباشد.در واقع استراتژی محتوا باید محتوا شما را سازمان دهی کند.

داشتن یک تقویم به شما کمک میکند تا مسیر درستی را برای تولیدمحتوا و انتشار آن در وبسایت خود بروید.

اکثر مردم برای انتشار و اجرا برنامه های بازاریابی،مناسبت های خاصی مانند اعیاد را انتخاب میکنند.

اما پیشنهاد پابوک این است که هرگز خود را به اینگونه تعطیلات محدود نکنید.

در روزهای مختلف سال و در روزهایی که کاربران شبکه های اجتماعی نام گذاری میکنند میتوانید در سایت و یا شبکه های اجتماعی محتوا مرتبط را منتشر کنید.

پس ایجاد یک استراتژی بازاریابی محتوای موفق مستلزم زمان،تلاش فراوان و خلاقیت میباشد.

ولی اگر طبق گام ها جلو بروید،کار ملال آوری نخواهد بود.

10 دیدگاه دربارهٔ «استراتژی بازاریابی محتوا مفید چگونه انجام میشود؟»

  1. ۷ گام اساسی و مهمی رو شرح دادید
    بنظر من تعیین ایده محتوا و هدف نهایی سخت ترین گام ها هستش و باید وقت زیادی روش بذاریم.

    1. بله کاملا درست میگید،وقت زیادی باید برای تعیین ایده محتوا و هدف نهایی بذارید
      تا بتونید نتایج مثبتی بگیرید

  2. سیدجواد

    سلام..
    طبق مقاله استراتژی بازاریابی محتوا مفید چگونه انجام میشود؟ من متوجه شدم که تولید محتوا و انتشارش رو به روزهای خاص محدود نکنیم.درسته ؟؟؟؟

    1. دوست عزیز و همراه گرامی سلام
      بله کاملا درسته
      برای تولید و انتشار محتوا از هر فرصتی استفاده کنید و به هیچوجه خودتون رو به تعطیلات تقویمی محدود نکنید

  3. مهدی صالحی

    سلام
    اینکه بتونیم ایده ایی را مشخص کنیم و راجب اون ایده محتوا تولید کنیم کار سختیه
    راهکاری پیشنهاد میکنید ؟

    1. سلام دوست عزیز
      با توجه به مقاله منتشر شده شما میتونید از ابزار google AdWords کمک بگیرید.
      این ابراز بر اساس میزان جستجوی کلمات کلیدی میتواند محبوب ترین ها رو به شما نمایش بدهد تا شما در مورد آن بهتهیه محتوا مشغول شوید.

  4. بهرام بیگی

    مقاله ایی بود که به من کمک کرد و مسیر درستی رو برای تهیه استراتژی بازاریابی محتوا نون دادید ..

    1. دوست عزیز سلام
      پابوک در تلاش معرفی و نشان دادن تمامی راه ها در مسیر رسیدن به موفقیت در طراحی سایت به شما همراهان گرامی میباشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *