تولید محتوا چیست ؟چرا باید تولید محتوا داشته باشیم؟

تعریف تولید محتوا و اهمیت آن

تولید محتوا یعنی ارائه اطلاعات با یک هدف خاص که قابل درک میباشد که این اطلاعات میتوانند به صورت متن ، عکس ، پادکست ، ویدئو منتشر شوند . رتبه سایت شما وابسته به محتوا سایت تان میباشد و به هرمیزان محتوای مفیدی تولید نمایید به همان میزان هم افزایش رتبه خواهید داشت .تولید محتوا یکی از مهم ترین بخش های سئو یا بهینه سازی سایت است که حتما باید به این بخش توجه ویژه ای داشته باشید. 

ویژگی-محتوا-سایت
اهمیت-تولید-محتوا

محتوا سایت باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

حتما این سوال برای شما پیش آمده است که محتوای مفید و خوب به چه صورت میباشد ؟ محتوای مفید با زبانی یکدست و ساده نوشته میشود و تیتر و موضوع محتوا با جست و جوهای مخاطبان برابر است . همچنین محتوا مفید حجم مناسب و درستی دارد و نه بیش از اندازه زیاد و نه بسیار کوتاه و مختصر است .

محتوای مفید از نوآوری و خلاقیت و یکتا بودن بهره مند میباشد ،به صورتی که با خواندن آن به خواننده ارزش میبخشد .

انواع تولید محتوا

همانطور که اشاره شد ،انواع تولید محتوا میتواند در4 قالب اتفاق بیافتد .هر چهار نوع از تولید محتوا در همه جا قابل استفاده است ، شما میتوانید این محتوا را در طراحی سایت خود قرار داهید یا در شبکه های اجتماعی با کاربران خود قرار دهید.

اما نکته ای که حائز اهمیت است برای برتر نشان دادن کسب و کار خود نسبت به سایر رقبا تنها فعالیت در شبکه های اجتماعی کافی نبوده بلکه باید با یک طراحی سایت حرکت رو به رشد خود را تکمیل و ارتقاع ببخشید.

انواع-تولید-محتوا

محتوای متنی

تولید محتوای متنی یکی از اساسی ترین و پر اهمیت ترین و مقرون به صرفه ترین نوع تولید محتوا است. انتشار محتوا به صورت متنی میتواند حس اعتماد در مخاطبان را برانگیزد . نکته قابل توجه درمورد محتوا متنی که باید توجه بسیاری به آن شود این است که ،استفاده از این روش باید طبق یک سری قوانین و قواعد صورت بگیرد که رعایت اصول سئو یکی از همان قوانین و اصول میباشد .

تولید-محتوا-نوشتاری

محتوای ویدئویی

روش دیگر تولید محتوا استفاده از ویدیو میباشد که این روش یکی از جذاب ترین روش ها میباشد .شما میتوانید با ساخت ویدیو محصولات و خدمات خود را به بینندگان نشان دهید و به مراتب مخاطبان تمایل بیشتری به دیدن ویدئو نسبت به خواندن مقاله دارند.

تولید-محتوا-ویدئو

محتوای صوتی

یکی از روش های دیگر تولید محتوا که شما با استفاده از آن میتوانید برای مخاطبان جذابیت ایجاد کنید و اطلاعات را به آنها منتقل نمایید ،تولید محتوا به صورت ایجاد پادکست میباشد .

تولید-محتوا-پادکست

تولید محتوای تصویری

تولید محتوا بصری در دنیای امروزی یکی از پرطرفدارترین قالب ها است .این که این نوع محتوا توجه‌ها را به خود جلب میکند از عوامل موفقیت محتواهای تصویری میباشد و حتی تولید آن ساده‌تر بوده و یکرنگی محتواهای متنی را ندارد و باعث خستگی خواننده نمیشود .

تولید-محتوا-تصویری

تکنیک های تولید محتوا مفید

تولید محتوا مفید و کارآمد که مناسب مخاطبان وب سایت باشد یکی از مشکلات وبلاگ نویسان میباشد .ایجاد محتوای مناسب مرتبط با کسب و کار بسیار دشوار است . چند تکنیک برای اینکه چگونه محتوای مناسب و مفید تولید کنید را بیان مینماییم .

انتخاب ایده برای تولید محتوا

برای تولید محتوا ابتدا باید ایده مرتبط با وب سایت را انتخاب نمائید .قدم اول این است که باید مبحث وب سایت و مقالات را مشخص کنید و سپس برپایه موضوع برای محتوا یک ایده و موضوع انتخاب مینمائید .

ایده-تولید-محتوا

فهرست کلمات کلیدی مرتبط با محتوا

کلمه کلیدی کلمه‌ها یا عبارت‌هایی است که مخاطب آنها را در موتورهای جستجو سرچ میکند تا محتوا مورد نظر خود را پیدا کند . دراصل کلمه کلیدی خواسته و هدف کاربر میباشد پس برای تولید محتوا مفید و خوب فهرست کلمات کلیدی را نوشته و مطابق با لیست کلمات کلیدی محتوا را بنویسید و حتی میتوانید برای نوشتن فهرست کلمات کلیدی از ابزارهای آنلاین استفاده کنید .

نوشتن عنوان جذاب در تولید محتوا

اولین چیزی که به چشم مخاطب میخورد و مخاطب آن را میبیند عنوان محتوای شما میباشد .عنوان مهم ترین و تاثیرگذارترین قسمت تولید محتوا میباشد پس شما باید وقت بسیاری را برای عنوان صرف نمائید تا یک عنوان جذاب و گیرا برای محتوای خود بنویسید و از نوشتن عنوان های کلیشه ای و غیرمجذوب خودداری فرمائید .

بررسی محتوای وب سایت های حریف های موفق خود

برای تولید محتوا در ابتدا به وبسایت های حریف خود بروید و محتوا سایت آنها را مورد بررسی و آنالیز قرار دهید .احتمالا در محتوای وب سایت حریف خود اشتباهات و کم و کاستی هایی مشاهد میکنید که شما برای تولید محتوا دیگر نباید آنها را تکرار کنید و درپی بهبود محتوا میکوشید .

تولید محتوا بر پایه نیاز کاربران

یکی از دلایل تولید محتوا برطرف نمودن نیازها و دغدغه های مخاطبان وب سایتتان میباشد .اگر محتوا وبسایت شما بتواند درخواست های کاربران را برطرف نماید ،بر دانش و اطلاعات کاربر بیافزاید و سوالات مخاطبان را پاسخ دهد ،به یک منبع قابل اطمینان و اعتماد برای آنان تبدیل میشود .

محتوای آموزشی بنویسید

در دنیای امروزی تمام مخاطبان به دنبال افزایش علم و دانش و یادگیری هستند .اکثرا کاربران به دنبال جواب سوال های “چگونه” و “چرا” هستند که شما باید در مقالات خود جواب اینگونه سوالات را بررسی کنید و بنویسید .با استفاده از تولید محتوا آموزشی کاربران بسیاری را جذب میکنید و حتی این کاربران به کاربران طلائی وب سایت شما تبدیل شده و از وب سایت شما به عنوان یک منبع آموزشی استفاده کنند .

تولید-محتوا-آموزشی

 مقدار مناسب کلمات در تولید محتوا یا مقالات

تعداد کلمات در تولید محتوا حائز اهمیت میباشد و باید به تعداد کلمات نوشته شده محتوا توجه بسیاری شود .اگر شما یک محتوای بسیار طولانی بنویسید ،محتوا و مقاله برای کاربر کسل کننده میشود و کاربر فورا وبسایت شما را ترک مینماید و در مقابل اگر محتوای وب سایت شما بسیار کوتاه و مختصر باشد ،نیاز کاربر را برطرف نمیکند و کمکی به مخاطب نکرده اید و باز هم مخاطب وب سایت خود را از دست داده اید . تعداد کلمات برای یک محتوا استاندارد حداقل بین 350 تا 500 کلمه میباشد و حتی شایعاتی موجود میباشد که اگر محتوا شما کمتر از500 کلمه باشد از طرف گوگل جریمه میشوید ولی این بیان اثبات شده نیست و اگر محتوا شما بیش از 4 هزار کلمه میباشد بهتر است محتوا را به دو دسته تقسیم کنید و دو مقاله جدا بنویسید .

رعایت نکات نگارشی در تولید محتوا

در تولید محتوا باید تمامی نکات نگارشی مانند نقطه ،ویرگول و کاما و… را رعایت کنید زیرا استفاده نادرست هرکدام از قواعد نگارشی باعث میشود مطلب شما به صورت نادرست به مخاطب منتقل شود . برای درک این موضوع به مثال بیان شده توجه فرمائید :

  1. بخشش لازم نیست ،اعدامش کنید .
  2. بخشش ،لازم نیست اعدامش کنید .

نوشته اول بیان کرده بخششی در کار نیست و اعدام شود ولی نوشته دوم با جابجا شدن ویرگول به مخاطب میفهماند بخشیده شده و دیگر اعدام نمیشود . پس استفاده مناسب و به جا از نکات نگارشی بسیار حائز اهمیت میباشد .

چگالی و مکان مناسب کلمات کلیدی رعایت شود

نکته بسیار مهم که رتبه سایت شما به آن بستگی دارد استفاده درست از کلمات کلیدی میباشد .شایان به ذکر است که استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی در محتوا رتبه شما را نه تنها افزایش نمیدهد بلکه باعث افت رتبه وب سایت شما میشود .تعداد دفعات مجاز استفاده از کلمات کلیدی در یک محتوا بین 2 تا 3 درصد از کل کلمات محتوا میباشد .

کلمات کلیدی باید در مکان های مناسبی استفاده شود .استفاده و قراردادن کلمات کلیدی در عنوان محتوا ،عنوان های میانی مقاله ،متا تگ توضیحات محتوا و در ابتدا و انتها پاراگراف ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است .

از اهمیت متا تگ ها غافل نشوید

متا تگ ها در طراحی سایت و  سئو بسیار با ارزش و پراهمیت هستند . متا تگ عنوان اولین قسمت از محتوا شما میباشد که گوگل آن را مشاهده میکند و متاتگ عنوان باید دقیقا مرتبط با محتوا باشد تا از طرف گوگل جریمه نشوید .

توضیحاتی  که زیرعنوان وب سایت شما در موتورهای جستجو به نمایش گذاشته میشود متا تگ توضیحات میباشد که مانند متا تگ عنوان بسیار حائزاهمیت است و در رتبه بندی وب سایت شما دخیل میباشد .

لینک های داخلی بین صفحات وبسایت

 لینک ها در صفحات وب اهمیت بخصوصی دارند .به کمک لینک های داخلی میتوانید از قسمتی از وب سایت به قسمت دیگری بروید .وب سایت شما پس از تولید محتوا در یک صفحه توسط گوگل ایندکس میشود و شما برای اینکه رتبه وب سایتتان از بین نرود و باز هم مخاطبان آن صفحه که امتیاز کسب نموده را مشاهده کنند باید با استفاده از شگرد و راهکاری آن را به گوگل نمایش دهید و برای این کار میتوانید لینک های داخل ( لینک بیلدینگ ) ایجاد نمائید .

لینک-سازی-داخلی

اگر دانش ، زمان و هزینه کافی برای تولید محتوای حرفه ای و کارآمد برای سایت تان را ندارید

ما آماده ایم تا ضمن رعایت نمودن هویت برند کسب و کارتان ،برای سایت شما محتوای جذاب و خوشایند تولید کنیم تا در حوزه کسب و کار خود به یک مرجع مطمئن و قابل اطمینان برای کاربران تبدیل شوید و شانس دیده شدن شما توسط موتورهای جستجو بالا رفته و به دنبال آن بازدید کنندگان وفاداری برای وبسایت خود پیدا کنید .