بازاریابی-و-تولید-محتوا

بازاریابی محتوا و نتایج فوق العاده تولید و بازاریابی محتوا چیست؟

بازاریابی محتوا اگر به صورتی مفید و تخصصی باشد میتواند جمله معروف محتوا پادشاه است را تداعی کند.

در سال 1996 بنیانگذار مایکروسافت و دومین مرد پولدار جهان ،بیل گیتس،مقاله ای با عنوان محتوا پادشاه است در سایت رسمی مایکروسافت منتشر کرد.

پس از آن عبارت معروفی شد که اکثر بازاریابان اینترنتی و متخصصان سئو از آن استفاده کردند.

بیل گیتس : محتوا چیزی است که من از آن انتظار دارم بتواند در اینترنت تولید ثروت کند.

هنگامی که کاربران مطالب مدنظر خود را در موتورهای جستجو سرچ میکنند، موتورهای جستجو وب سایت هایی را که دارای محتوا مفید هستند تشخیص داده و کاربران را به سمت آن ها هدایت میکنند.

پابوک به شما پیشنهاد میکند که اگر قصد دارید جایگاه مناسبی را از گوگل دریافت کنید و اصطلاحا عزیز گوگل شوید باید محتوا مناسب و باکیفیت تولید کنید چرا که محتوا مناسب پادشاهی میکند و میتواند مخاطبان زیادی را جذب خود کند و به شما در داشتن بازاریابی قوی کمک میکند.

اگر برایتان سوال پیش آمده که برای داشتن بازاریابی قوی چه باید کرد بهتر است مقاله بازاریابی محتوای قوی را مورد مطالعه قرار دهید تا پاسخ سوالتان را دریافت کنید.

بازاریابی محتوا چیست؟

تولید محتوا مناسب و بازاریابی محتوا Content Marketing یعنی تولید محتوا هدفمند و دنباله دار به صورتی که باعث حفظ کاربران قدیمی و جذب کاربران جدید شود.

هدف شما از تولید محتوا این است که محتوا را منتشر کنید و با انتشار آن مخاطبانی را برای وبسایت خود جذب نمایید و حتی بک لینک های زیادی دریافت کنید پس میتوان بیان کرد محتوا چند سری عملکرد دارد که به شرح زیر است :

افزایش بازدید

جذب مشتریان جدید

دریافت بک لینک

مشتاق بودن کاربران برای منتشر کردن محتوا وب سایت شما

بهینه سازی سایت برای کلمات کلیدی

بزرگترین مخاطبان شما آن هایی هستند که از شما رضایت دارند و دائما شما را دنبال میکنند و در بین دوستان و آشنایان شما را تبلیغ میکنند و پس از جلب رضایت آنها این زنجیره ادامه دارد و به یکدیگر معرفی میشوید که شاهد افزایش بازدید از سایتتان هستید.

اصل مبحث بازاریابی محتوا مربوط به زیاد و زیادتر کردن ورودیها به سایت و در نتیجه به کسب و کار شماست.

نتایج-شگفت-انگیز-تولید-محتوا

نتایج شگفت انگیز تولید محتوا

اگر شما بتوانید پس از طراحی سایت اقدام به تولید محتوای مناسب و کاربردی کنید،قدم بزرگی در جهت افزایش بازدید در نتیجه جذب کاربران وفادار کرده اید.

در دنیای امروزه شاهد پیشرفتی فراوان در دنیای تکنولوژی هستیم که منجر به ارتقای کیفیت تجارت الکترونیک شده است.

در قدیم اگر کاربران فقط با مشاهده یک بنر تبلیغاتی اقدام به خرید محصولات موردنیاز خود میکردند اما امروزه دیگر اینگونه نیست و کاربران قبل از ثبت خرید خود در گوگل جستجو میکنند و تمام نکات مثبت و منفی محصول موردنیاز خود را بررسی میکنند و پس از دریافت اطلاعات و جمع بندی اقدام به ثبت سفارش خود میکنند.

با پیشرفتی که این روزها در دنیای اینترنت شاهد هستیم،بنرهای تبلیغاتی حتی اگر هدفمند هم باشند باز برای مخاطبان آزاردهنده و کسل کننده هستند.حال سوالی که ممکن است برای شما پیش بیاید این است که بهترین ابزار تبلیغاتی چیست؟

با توجه به توضیحاتی که بیان شده میتوان جواب این سوال را اینگونه بیان کرد که بدون شک و تردید بازاریابی محتوا بهترین ابزار تبلیغاتی میباشد.

شما اگر بتوانید محتوا مناسب و مفید تولید کنید نتایج فوق العاده ایی به دست می آورید که تعدادی از آنها به شرح ذیل است :

جذب-مشتری

اعتمادسازی و جذب مشتری به واسطه بازاریابی محتوا:

تولید محتوا جذاب و باکیفیت باعث اعتمادسازی فوق العاده ای میشود که این اعتماد اصل و اساس کار در فروش اینترنتی میباشد.

گام نخست جلب اعتماد کاربر میباشد چرا که پس از اعتماد کاربر به مخاطب دائمی وبسایت شما تبدیل میشود.

سپس با توجه به هدفمند بودن محتوا کاربر با اعتمادی که کسب کرده به سمت ثبت سفارش خود در سایت میرود.

در واقع شما از قبل مشتری را برای خرید متقاعد نموده اید.

برندسازی و کسب محبوبیت از طریق بازاریابی محتوا:

ویژگی دیگر این نوع بازاریابی،تبدیل شدن به برند و کسب محبوبیت میباشد.

شما با بازاریابی محتوا مفید،باعث میشوید کاربران به سرعت هویت برند شما را به ذهن بسپارند و هویت برند شما را به آشنایان و دوستان خود معرفی کنند.

حتی اگر رضایت کافی از محتوا شما داشته باشند آن را در شبکه های اجتماعی به اشتراک میگذارند.

علاوه بر آن،از آنجایی که گوگل بسیار باهوش است به سرعت شما را شناسایی کرده و جایگاه مناسبی به شما اختصاص میدهد.

رایگان و مدت زمان طولانی

رایگان و طولانی مدت بودن به واسطه تولیدمحتوا :

اکثر روش های تبلیغاتی در ابتدا هزینه های بسیار زیاد و هنگفتی برای شما بوجود می آورند و تاثیرگذاری آن هم نیز تا زمانی میباشد که تبلیغ پا برجاست اما برخلاف تمام آن روش ها بازاریابی محتوا برای جذب مخاطب و افزایش بازدیدکننده نه تنها رایگان میباشد و هیچ هزینه ای ندارد بلکه اثرات آن نیز طولانی بوده و تا مدت زمانی بسیار باقی میماند.

6 دیدگاه دربارهٔ «بازاریابی محتوا و نتایج فوق العاده تولید و بازاریابی محتوا چیست؟»

  1. سلام
    من مقاله بازاریابی محتوای قوی رو خوندم واقعا خوب بود و تمام ابهامات برطرف شد

    1. دوست عزیز و گرامی
      سلام
      پابوک از این بابت که رضایت شما رو کسب کرده بسیار خرسند هست

  2. تیم پابوک دمتون گرم
    مقاله های پرکاربردی میذارید که قابل استفاده هستن همشون

    1. سلام دوست عزیز
      ممنون بابت وقتی که میذارید و سایت پابوک رو چک میکنید

  3. پریسا دانشوری

    واقعا میتونیم از بازاریابی محتوا به عنوان ابزار تبلیغاتی استفاده کنیم ؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *