تولید-محتوا-تخخصی-و-حرفه-ای

برای تولید محتوا تخصصی و حرفه ای چه کارهایی باید انجام شود؟

تولید محتوا تخصصی و حرفه ای نیاز به دانش ، خلاقیت و تلاش دارد.

حتما هنگام تولید محتوا به مشکلاتی برخورده اید که شما را دلسرد کرده است و پیش خودتان فکر کرده اید که هیچ استعادادی در تولید محتوا حرفه ای ندارید و محتوایی که تولید کرده اید مناسب نیست.

یا شاید هم پس از سفارش طراحی سایت برای کسب و کارتان متوجه شده اید که برنامه ریزی برای تولید محتوا ندارید.

همکاران تولید محتوا پابوک چند نکته مهم را جمع آوری کرده که با شما به اشتراک میگذاریم تا بتوانید با دید بهتری اقدام به تولید محتوا تخصصی و حرفه ای کنید.

هدف-تولید-محتوا

هدفی بزرگ اما قدم به قدم

هدفی که در ذهنتان نقش بسته است را سعی نکنید یکباره به ثمر برسانید.

بلکه سعی کنید با برنامه ریزی در هر قدم مقدار قابل توجهی از آن را انجام دهید و به مرور زمان پروژه مورد نظرتان را تکمیل کنید.

میتوانید برای برنامه ریزی و پیاده سازی از روش های زیر استفاده کنید.

تولید محتوا تخصصی به اندازه

لازم نیست در مورد هرچیزی تولید محتوا داشته باشید یا دست به تولید محتوای تکراری بزنید.

هر چقدر که تولید محتوا بی هدف بیشتری داشته باشید کار خود را سخت میکنید چرا که :

مدیریت مطالب برایتان سخت تر میشود ، لینک های از دست رفته افزایش پیدا میکنند ، امکان برروز کردن مطالب قدیمی و جامع کاهش پیدا میکند و تولید محتوای پیش از حد باعث سردرگمی کاربر یا مشتری میشود.از طرفی انجام این کارها از نظر زمانی و مالی برای شما بسیار هزینه بردار است.

برای تولید محتوا حتما در نظر داشته باشید که آیا تولید این محتوا شما را در راه رسیدن به هدف کمک میکند و آیا محتوا تولید شده نیاز کاربر را برطرف میکند یا خیر؟ اگر این دو نکته در محتوای تولید شده از طرف شما نباشد منعفت که ندارد هیچ حتی باعث پسرفت شما در کار میشود.

تولید-محتوا-به-اندازه

 بازنگری و بروزرسانی محتوا از قبل تولید شده

اگر تا به اینجا با خواندن مطالب پیش خودتان فکر کرده اید که باید محتوای خود را پاک کنید و از نو شروع به تولید محتوا تخصصی کنید، باید بگوییم که فعلا دست نگهدارید.

باید ابتدا یک بازنگری و بروزرسانی انجام دهید نه فقط در محتوا بلکه در خودتان هم باید این اتفاق بی افتد.

ابتدا به سراغ خودتان بروید برای کسب و کارتان و خودتان هدفتان را تعریف کنید و برایش برنامه ریزی انجام دهید.

سعی کنید با مطالعه مراجعه به وب سایت های دیگر و کتاب ها و انواع مختلف دیگر مراجع دانش خود را بروزرسانی کنید سپس مراجعه کنید به محتوایی که از قبل تولید کرده اید.

فهرستی تهیه کنید از اینکه چه تعداد محتوایی با چه عنوان هایی وجود دارد سپس به دو دسته محتوای مفید و محتوای بیهوده دسته بندی کنید سپس سعی شروع به اپدیت محتوا و بهینه سازی آنها کنید.

بازنگری-و-اصلاح-محتوا

توجه ، توجه ، توجه

درست است باید توجه داشته باشید، اما به چیزی یا چه چیز هایی؟

همکاری با یک مخصص تولید محتوا حرفه ای

بهتر است ابتدا به حرف های یک متخصص تولید محتوا یا استراژیست محتوا توجه کنید و از تجربیات آن در این زمینه بهره بگیرید.

 مشورت با همکار یا شریک در تولید محتوا تخصصی

در زمینه تولید محتوا تخصصی با همکاران و شرکای کاری خود مشورت کنید و سعی کنید تبادل اطلاعات را به یک کار روتین تبدیل کنید تا بتوانید مسیر رسیدن به هدف را هموار کنید.

توجه به نیاز کاربران

توجه داشته باشید که کاربران به دنبال چه چیزهایی هستند و چه محتوایی باعث میشوند که کاربر مجدد به به سایت شما باز گردد.

بازگشت کاربر یکی ازز مهم ترین دلایل افزایش رنک سئو شما در موتور های جستوجو میباشد.

رفتار و جستوجوی کاربران خود را زیر نظر داشته باشید اگر میخواهید موفق باشید در دیجیتال مارکتینگ.

کار رو به کاردونش بسپارید

حتما یک فرد یا یک گروه متخصص رو بکار بگیرید تا مسئولیت تولید محتوا تخصصی شما را بر عهده بگیرند.

همانطور که گفتیم موفقیت با فقط با تولید محتوا بدست نمی آید بلکه باید تولید محتوا هدف داشته باشد و مدیریت شود.

پس چه کسی بهتر از یک فرد متخصص که علاوه بر مشاور خوب بودن میتواند مدیریت کار را نیز بر عهده بگیرد.

مدیریت خوب میتواند جلوگیری کند از تولید محتوای تکراری ، تعیین هدف ، تحلیل نیاز کاربران ، جلوگیری از بین رفتن منابع ، بازنشر یا اپدیت مطالب

شروع-تولید-محتوا-تخصصی

 همین الان شروع کنید به تولید محتوا تخصصی

شاید پیش خودتان فکر کنید که دیر شده است و بازی را باخته اید یا توان انجام این کار را ندارید اما این افکار منفی را کنار بگذارید و همین الان شروع کنید و یک لیست از کارهایی که باید انجام شود تهیه کنید.

میتوانید برای شروع کار بررسی کنید :

  • کدام بخش از سایت نیاز به تغییر دارد
  • مجددا هدفتان را برروی کاغذ پیاده کنید
  • مشورت کنید با همکارتان یا از یک متخصص کمک بگیرید

امیدار هستیم که با خواندن این مطلب توانسته باشیم حداقل کمی شما را برای رسیدن به هدفتان در دیجیتال مارکتینگ کمک کرده باشیم.

9 دیدگاه دربارهٔ «برای تولید محتوا تخصصی و حرفه ای چه کارهایی باید انجام شود؟»

  1. بسیار کامل و مفید تولید محتوا تخصصی و حرفه ای رو بیان کردید.
    مرسی

    1. همراگرامی
      دیگر مقالات بلاگ پابوک هم مورد بررسی قرار بدید قطعا میتونن مفید باشن

  2. میثم رادان مهر

    منم با نظر رضا موافقم
    داخل همین مقاله ام پابوک تاکید کرده رو این موضوع

  3. به نظر من تولید محتوا تخصصی به قدری حساس و سخت هست که حتما باید به متخصص واگذار کنیم و با توجه به مقالات تکمیلتون به نظرم پابوک بهترین انتخابه

    1. بله کاملا صحیح میفرمایید
      تولید محتوا تخصصی کاری بسیار نکته دار و دشوار هست که حتما نیاز به متخصص حرفه ایی در این زمینه داره
      انتخاب شما باعث افتخار و سرافرازی تیم پابوک هست

  4. نکته مثبت مقالتون برای من این بود ک متوجه شدم باید مطالب سایت رو آپدیت کنم .ممنون بابت کمکی که میکنید با مقاله هاتون

    1. سلام
      به نظرم همه مقالات رو نباید اپدیت کرد بلکه مقالاتی که جامع هستند و به مرور نکات جدیدی براش ایجاد میشه رو باید اپدیت کنیم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.