ویژگی-های-محتوا-خوب-Feature-Content-Good

ویژگی محتوای خوب چیست؟چه محتوایی باکیفیت است؟

قصد داریم در این مقاله،در مورد ویژگی های محتوای خوب بحث کنیم.

متخصصان پابوک ،در مقالات پیشین بازاریابی و استراتژی محتوا را توضیح داده اند اما بحث مهم و دشواری که با آن روبرو هستیم این است که  ویژگی های محتوای خوب چیست؟و مطالب باکیفیت و استاندارد را چگونه میتوانیم تولید کنیم ؟

ویژگی های یک محتوا خوب

سوال اصلی این است که ،یک محتوای با کیفیت چه ویژگی هایی باید داشته باشد ؟ یا چه محتوایی با کیفیت است؟

برای اینکه یک محتوای خوب بنویسید،نکات بسیاری را باید مدنظر قرار دهید و در نوشتن مطالب آنها را رعایت کنید.

مهم ترین نکات و ویژگی های محتوا خوب عبارتند از :

ویروسی-بودن-محتوا

ویژگی محتوا خوب ویروسی بودن است

ویروس در اینجا بسیار دوست داشتنی است!مطالبی که مینویسید باید برای مخاطب نوشته شده باشد و جذاب و گیرا باشد.

مطلبی که مینویسید نباید ساختاری غیرمتعارف و خشک داشته باشد و همچنین صرفا برای کسب جایگاه از موتورهای جستجو تهیه نشده باشند.

هدف نهایی شما از تولید محتوا باید این باشد که مخاطبان آن را بپسندند و رضایت آنها را کسب کنید.

اگر شما محتوای ویروسی تولید کنید، از آنجاییکه محتوا شما مورد پسند کاربران قرار میگیرد، کاربران به سرعت در سایت های دیگر و شبکه های اجتماعی به اشتراک میگذارند که این کار در سئو ،برند سازی نتیجه مثبتی دارد که درنهایت شما با افزایش بازدیدکنندگان روبرو هستید.

اشتباهات-نگارشی و املایی-در-محتوا

اشکالات نگارشی و املایی ممنوع است

مطلبی که منتشر میکنید باید بسیار بادقت نوشته شده باشد و عاری از هرگونه غلط املایی و اشکال نگارشی باشد.این جزء یکی از مهم ترین ویژگی های محتوای خوب میباشد.

اگر در هرجمله از متنی که منتشر کرده اید چندین غلط املایی وجود داشته باشد،مخاطب به ادامه دادن و خواندن مطلب شما رغبتی ندارد چرا که نه تنها تمرکز وی برای درک محتوا به کلی از بین میبرد بلکه دیگر تمایلی هم به خواندن ندارد.

پس دقت و توجه به نوشتن کلمات به شکل صحیح و درست و استفاده از قواعد زبان از اصول و اساس کار میباشد و داشتن ایراد و اشکال مخاطبان را از شما دور میکند و از اعتبار محتوا شما کاسته میشود.

محتوای-آموزشی-Content-educational

محتوا باید آموزشی باشد

یکی دیگر از ویژگی های محتوای خوب این است که مطلب باید آموزنده باشد.

در واقع شما باید دانش و علم خود را در اختیار مخاطبان قرار دهید و هرآنچه میدانید و برای مخاطبان مفید و جذاب است را منتشر کنید.

اگر شما مطالب مفیدی را در اختیار کاربران قرار دهید نه تنها در زمان حال،بلکه شما در ذهن آنها حک میشوید و در آینده به عنوان یک مرجع قابل اعتماد به شما سر میزنند و از مطالب شما استفاده میکنند.

ویژگی-محتوا-خوب-درگیری-مخاطب

ویژگی محتوای خوب درگیری مخاطب است

برای برخی از کسب و کارهای خدماتی،مطلب شما باید مخاطب را درگیر کند.

مثلا یک رای گیری تدارک ببینید و از کاربران بخواهید در آن شرکت کنند و در نهایت یک هدیه برای فرد برنده در نظر بگیرید.

اینکه مقاله شما حتما موضوع خارق العاده ای داشته باشد مهم نیست،بلکه ویژگی محتوای خوب این است که مخاطب را سرگرم کند و گاهی باعث ایجاد لبخند مخاطب شود.

محتوا-طولانی-تولید-کنید-Content-long

کوتاه نبودن از ویژگی محتوای خوب

اینکه مطلب شما کوتاه نباشد به قوانین سئو برمیگردد.

کوتاه بودن محتوا میتواند در دراز مدت برای شما دردسر ساز شود چرا که نه تنها مورد علاقه موتورهای جستجو نیست بلکه باعث افزایش نرخ پرش سایت نیز میشود.

مخاطبان از محتوا کوتاه به زودی میگذرند که این اتفاق در طولانی مدت به برند و سئوی سایت آسیب میزند.

ویژگی-محتوا-سازماندهی-شده

محتوا سازمان دهی شده باشد

در پاراگراف بندی محتوا بسیار دقت کنید و آنها را به پارگراف های کوتاه تقسیم کنید تا راحت تر خوانده شوند.

همچنین مطالب را به گونه ای در سایت قرار دهید که کاربران به راحتی به آنها دسترسی پیدا کنند.

تولید-محتوا-به-صورت-هرفمند

هدفمند بودن محتوا از ویژگی های محتوای خوب

از ویژگی های محتوای خوب محتوای هدفمند و دنباله دار میباشد که در بازاریابی محتوا اهمیت بسزایی دارد.

مطالبی که منتشر میکنید باید کاملا با موضوع کاری شما مرتبط باشند چرا که در دنیای امروزی وب سایت هایی که در یک موضوع تخصص دارند حرفه ای تر به نظر میرسند و موفق تر هستند.

ویژگی-محتوا-خوب-تکراری-نبودن-است

ویژگی محتوای خوب تکراری نبودن است

محتوای تکراری،کپی،قدیمی خط قرمز موتورهای جستجو هستند.

اگر شما از خط قرمز رد شوید به زودی از طرف گوگل پنالتی میشوید و دیگر جایی در صفحات جستجو ندارید.

محتوا-بهینه-سازی-شده-برای-موتور-جستجو

بهینه سازی شده برای موتورهای جستجو از ویژگی های محتوای خوب

هدف شما از تولید محتای خوب این است که به دست مخاطب برسد و خوانده شود و اگر این اتفاق نیافتد ناراحت و دلسرد میشوید.

پس بهتر است محتوای تولید شده را برای موتورهای جستجو بهینه کنیم.

میتوانیم با کمک از کلمات کلیدی و استفاده به جا و مناسب از آنها که ملاک اصلی سئو میباشد مطالب را بهینه کنیم.

شور-و-اشتیاق-از-ویژگی-محتوا-خوب

ویژگی محتوای خوب نشان دهنده شور و اشتیاق شماست

اگر  مطلب شما نشان دهد شما برای مشتریان خود پر شور و اشتیاق هستید،مطلبی عالی نوشته اید.

مشتریان باید این موضوع را که شما به دنبال جلب رضایت آنها هستید و هدف اصلی شما همین است از مطلب درک کنند.

این مورد پیشنهاد نیست،یک شرط ضروری در تهیه محتواست!

ایجاد-ارتباط-در-محتوا

ویژگی محتوای خوب ایجاد ارتباط است

پستی که همانند یک مکانیسم یک طرفه عمل میکند،پستی قوی نیست .

شما میتوانید در پاسخ به سوالی که ذهن یک مشتری را درگیر کرده است یک پست جدید ایجاد کنید و به مشتری بگویید در یک پست مستقل به صورتی که در دسترس همگان باشد جواب وی را میدهید.

البته رضایت مشتری را بگیرید و مطمئن شوید این کار شما باعث افتخار آنها خواهد بود.

با توجه به موارد بیان شده در این مقاله در می یابیم که ایجاد،ویرایش و نشر محتوای با کیفیت بالا و منحصر به فرد،بسیار دشوار و وقت گیر است و برای اینکه شما به یک نویسنده موفق تبدیل شوید باید مهارت های زیادی را در خود بوجود بیاورید.

برای افزایش مهارت در نویسندگی زمان بخرید
مطالعه داشته باشید
جسارت داشته باشید
منحصر به فرد باشید
تمرین فراوان داشته باشید.

12 دیدگاه دربارهٔ «ویژگی محتوای خوب چیست؟چه محتوایی باکیفیت است؟»

  1. غلامرضا

    خیلی خوبه که توضیحات کاملی رو در مورد اینکه محتوا باید چه ویژگی هایی داشته باشن رو توی سایتتون قرار دادین
    اگر‌ ممکنه توضیحاتیم در مورد سئو بدین
    که محتوا توی سئو چجوری باید باشه مثلا چقد لینک بدیم چجوری لینک بدم کلمه کلیدی کجاش استفاده کنیم
    بازم منون از سایت خوب pabok

    1. ممنون بابت اینکه مقاله ویژگی محتوای خوب رو بررسی کردید
      حتما در این موارد به زودی بحث میکنیم و چندین مقاله منتشر میکنیم
      در روزهای آینده به پابوک سر بزنید

  2. محیا محمدی

    به نظر من خیلی جالب ویژگی محتوا خوب رو آنالیز کردید‌.
    باتشکر از متخصصان حرفه ای پابوک

  3. به نظر من تولیدمحتوای خوب و تولید محتوا حرفه ای کار تخصصی هست حتما باید به متخصص بسپاریم اما باز هم پابوک عزیز با این مقاله های کاملش موضوع رو برای افرادی مثل من به شکل راحتی توضیح داده

    1. بله کاملا صحیح میفرمایید
      تولید محتوا شاید به ظاهر راحت به چشم بیاد اما کاری پیچیده هست که باید نکات کلیدی بسیاری رو رعایت کنیم

  4. سلام
    برای مقاله ایی که مینویسیم از چندتا کلمه کلیدی میتونیم استفاده کنیم؟؟

    1. دوست عزیز سلام
      در هر مقاله میتونید از 4 تا 5 کلمه کلیدی مرتبط استفاده کنید اما بیشتر از این تعداد تاثیر منفی داره

  5. ba arze salam o khaste nabashin be team Pabok aziz
    khili full o ali vizheghi mohtavay khob ro barresi kardidi

    1. دوست عزیز و همراه گرامی سلام
      خیلی ممنون از شما بابت ببرسی مقاله
      پابوک پیشنهاد میکنه دیگر مقالات سایت هم مطالعه کنید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *